31 octobre 2009

Huge Quilt - Grand Quilt

It’s large. It’s HUGE to quilt !
I didn’t want to set the Hand Quilter up and I regret it. This quilt is not easy handle.This is the top, before the batting and the back were pinned together :
C’est un grand quilt, immense même !
Je n’avais pas envie de monter le Handi Quilter et je commence à le regretter.
La première photo a été prise après avoir terminer le top ; la deuxième photo après avoir épinglé le top, le molleton et l’arrière.

This is a picture after :
Here I quilted the first set of blocks :
Ici j’ai quilté le premier ensemble de blocs :
I’m curious to know the weight of it : my shoulder are tired because I have to sew and hold the quilt.

Je serai curieuse de connaître le poid de ce travail, mes épaules sont fatiguées de retenir le quilt pendant le quilting.
It was my intention to use this top as back for another quilt, but my oldest daughter asked to make a quilt of that particular back for her.
Now, I have to finish two quilts instead of one.

En premier lieu ce top devait être l’arrière d’un autre travail mais ma fille ainée m’a demandée d’en faire un quilt à part entière.
Maintenant, j’ai à finir deux quilts au lieu d’un seul !


"Where love is concerned, too much is not even enough."
Pierre De Beaumarchais

"L'amour n'est pas seulement un sentiment, il est un art aussi."
Honoré de Balzac

Write you soon,
À très bientôt,
Nathalie

Aucun commentaire: